2009. október 12., hétfő

A Hungaroringen jártam

Szombaton a Hungaroringen jártam, ahova kedves Balu fotóstárs invitált meg, ugyanis ő rengeteget rontja arrafelé a levegőt. Miután több nem hogy említésre méltó, de igen kiemelendő autós illetve motoros fotót láttam tőle, szóltam Neki, hogy ha valamilyen hasonló dobhártyát nem kímélő, benzint és gumit pazarló sportérdekesség lesz a jövőben, akkor legyen szíves a tudomásomra adni. Így érkezünk el, Kedves Olvasó, a történet egyik igen fontos momentumához, ugyanis szombaton megrendezésre került egy 12 órán át tartó autóverseny, a Hungaroringen. Ez a verseny valamilyen versenysorozat része, amit, szégyen szemre nem tudok Neked bemutatni, ugyanis ismereteim igen hiányosak ezen a téren, és bevallom, annyira nem is izgatott, hogy utána nézzek. Én ugyanis csupán a fotózás élvezetéért és az autók látványáért látogattam ki a pályára. Az elvárásaimnak tökéletesen megfelelt a verseny, de erről majd picit később.

Előljáróban annyit mondanék, hogy, mint egy átlag autóval közlekedő magyar ember, én sem lepődök már meg azon, hogy az utak úgy vannak kitáblázva, ahogy. De azért egy ilyen szintű sportlétesítményt, mint a történetemben szereplő 'Ring, szerintem kicsit jobban is ki lehetne, illetve ki illene táblázni, ugyanis dunakeszi felől menet csupán 2, azaz kettő táblára volt kiírva, hogy merre hány méter. Ami sztem azért szomorú.

A szombati verseny személyes érdekessége még, hogy péntek délután tulajdonosa lettem egy Sigma 70-200/2.8-as objektívnek, és egy sigma 2x-őnek, amit, ugye, kötelező volt kipróbálni. És itt pont kapóra is jött. Az objektívről majd egy külön postban, később. De közel sem olyan rossz, mint a híre... sőt.
Nem is húznám tovább az írást, mert mint gyakorlott blog olvasó, sejtem, hogy már kezded megunni hosszas semmirőlnembeszélésemet, így hát ha idáig végigolvastad soraimat, kérlek tarts ki, már nincs messze a vége.

Maga a verseny egy 12 órán át tartó kemény megmérettetés, ami reggel 10 órától este 10-ig tartott. Namost, maga a verseny engem nem kötött volna le, és később Baluval is beszéltük, hogy bár ''csak'' 5-6 órát voltunk kint, már így is pont elég volt. El sem tudom képzelni, mi lett volna ha nincs nálam fényképezőgép.... Bár néző nem is volt túl sok, sokat mondok ha kb 30-40et saccolok szerintem.
Az indulók között volt Talmácsi Gábor (aki, mint később megtudtam, csapatával a második lett), a ki nem hagyható Paliklaci, és legkedvesebb kommentátortársa Collner Gyuszi. És persze még sokan mások, magyar illetve nemzetközi színekben akiket fentebb említett felnemkészültségem miatt nem tudok felsoroni...
Az objektívem remekül vizsgázott, megtanítottak svenkelni, és végül is elégedett voltam a napi teljesítményemmel, ugyhogy szép volt jó volt. Köszi a lehetőséget, Balu :)

A végére, mintegy köszönettel a végigolvasásért, itt van pár kép. Ígérem, legközelebb igyekszem rövidebben beszámolni.















ez az autó volt a leghangosabb, mást nem tudok elmondani :)





a kékben ült a Paliklaci













a szürkében meg a Talma











Az egész galériát megtekintheted a http://picasaweb.google.hu/imikepei/12hRaceHungaroring#
címen.


2 megjegyzés:

  1. "Az objektívről majd egy külön postban, később"
    Várjuk a minden apró részletre kiterjedő tesztet, és élménybeszámolót ;)

    VálaszTörlés
  2. Majd lesz egy teljesen hozzá nem értő ''teszt'', ami inkább élménybeszámoló lesz, és véleményezés :) de lesz :)

    VálaszTörlés